Spłoniona Syrena
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Spłoniona Syrena

Miejsce spotkań i wymiany plotek dla poszukiwaczy przygód prowadzone przez niezrównanego ekscentryka hrabiego Siemaneczko.
 
IndeksIndeks  CalendarCalendar  WydarzeniaWydarzenia  Latest imagesLatest images  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  
Szukaj
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Maj 2024
PonWtoSroCzwPiąSobNie
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
CalendarCalendar
Latest topics
» Muzyka do kampanii "Austin: Dziwne miasto"
Mechaniki klas i czemu są wyjątkowe. Emptyby Cyrus Czw Sie 18, 2022 9:14 pm

» Pomysł na kampanię - Austin: Dziwne Miasto
Mechaniki klas i czemu są wyjątkowe. Emptyby Cyrus Sob Sie 06, 2022 9:39 am

» Skarbnica Mistrzów Gry
Mechaniki klas i czemu są wyjątkowe. Emptyby Cyrus Sob Lip 30, 2022 3:36 pm

» Potrzebni poszukiwacze: Kurhan Wiwerny
Mechaniki klas i czemu są wyjątkowe. Emptyby ZazanWspaniały Pon Lip 04, 2022 10:44 am

» Wyprawa na zachód.
Mechaniki klas i czemu są wyjątkowe. Emptyby ZazanWspaniały Pon Lip 04, 2022 10:43 am

» East Texas University
Mechaniki klas i czemu są wyjątkowe. Emptyby Cyrus Pią Cze 10, 2022 5:50 pm

» Świątynia Szalonego Boga
Mechaniki klas i czemu są wyjątkowe. Emptyby Cyrus Pon Cze 06, 2022 2:27 pm

» Awanturnicy profesjonaliści poszuukiwani
Mechaniki klas i czemu są wyjątkowe. Emptyby Cyrus Sob Cze 04, 2022 2:44 pm

» Kolejna przygoda
Mechaniki klas i czemu są wyjątkowe. Emptyby Z'gon Czw Cze 02, 2022 9:01 pm

Top posting users this week
No user

 

 Mechaniki klas i czemu są wyjątkowe.

Go down 
2 posters
AutorWiadomość
ZazanWspaniały
Admin
Admin
ZazanWspaniały


Liczba postów : 62
Join date : 21/04/2022
Skąd : Otchłań

Mechaniki klas i czemu są wyjątkowe. Empty
PisanieTemat: Mechaniki klas i czemu są wyjątkowe.   Mechaniki klas i czemu są wyjątkowe. EmptyNie Kwi 24, 2022 11:11 pm

W wątku chcę nakreślić trochę klasy i które zasady opcjonalne stosujemy.
Klasy dzielą się na 4 typy:
- Wojownik
- Kleryk
- Łotrzyk
- Czarodziej


Każda klasa ma podklasy i na przykład u łotrzyka jest nim bard, u wojownika berserker, klerykami są też druidzi a magowie są podzieleni na szkoły i typy jak dziki mag czy iluzjonista.

Można korzystać z każdej książki do klas i ras do AD&D (Complete Book of Fighters/Prists/Paladins ect.), ale trzeba ze mną ustalić co się bierze bo jest szansa że trochę to zmodyfikujemy albo zmniejszymy obostrzenia.

Klasy mają wymagania co do statystyk jak i rasowe obostrzenia. Ja narzucam tylko jedno: Paladynem nieczłowiekiem może być tylko postać wychowana przez zakon rycerski w wierze w ludzkiego boga.

Rzucamy na cechy (Siła, Zręczność itd.) 3k6 i przydzielamy po kolei do statystyk, żadnego dostosowywania. Jeśli ktoś chce grać magiem a wypadnie mu mniej niż wymagane 9 Int to po prostu przyjmujemy, ze ma minimalną wymagana wartość, ale jeśli statystyki bardzo będą straszne można zrobić jedną dwie alternatywne serie rzutów k6. Jeśli wyniki nie pasują np. do maga to proponuję zmienić klasę albo grać silnym ale mało rozgarniętym magiem. Po testach pozwalam na przerzucenie jednego rzutu w każdej serii.

Klasy czarujące dostają ode mnie sztuczki jak w 5e D&D, ale nie wszystkie są dostępne.

Niektóre umiejętności będą klasowo zamknięte dla innych przy tworzeniu postaci: Wojownik może kupić czarostwo tylko w trakcie kampanii a nie przy tworzeniu postaci, tak samo mag nie może mieć płatnerstwa na start. Dokłądną listę zamkniętych klasowo skilli przy tworzeniu postaci napiszę w wolnej chwili. Używamy zasad do umiejętności, przewag i zawad z Players Options Skills&Powers.

Umiejętności

Klasy mają umiejętności, które będą tylko dla nich dostępne przy tworzeniu postaci, ale mogą być wykupione później podczas rozgrywki przez pozostałych:

Wojownik
Mają dostęp do nauczycieli w gildii wojowników.
Automatycznie pływanie 10, rozpalanie ognia 10 i sztuka przetrwania na poziomie 10.
Dostępne:
- płatnerstwo
- kowalstwo
- wyrabianie łuków i strzał
- kuśnierstwo

Kleryk
Mają dostęp do biblioteki Świątyni.
Automatycznie religioznawstwo 10, opatrywanie ran 10 i zielarstwo na 10.
Dostępne:
- Aptekarstwo (pozwala identyfikować choroby i trucizny oraz tworzyć leki i antidota)
- Czarostwo (pozwala używać części zwojów i różdżek oraz magicznych urządzeń)
- Wiedza o nieumarłych (zdane daje bonus +1 do trafienia i obrażeń podczas walki z nieumarłymi oraz pozwala ich zidentyfikować)
- Płatnerstwo

Łotrzyk
Mają dostęp do lokalnej Gildii Złodziei.
Automatycznie czytanie z ruchu warg 10, zastawianie pułapek 10, chodzenie po linie na 10.
Dostępne:
- Jubilerstwo (wytwarzanie biżuterii, cięcie kamieni szlachetnych)
- Kryptografia
- Tworzenie Trucizn
- Tworzenie Magicznych Eliksirów (tylko Bard)

Czarodziej
Mają dostęp do sklepu z magicznymi komponentami i przedmiotami.
Automatycznie Starożytne Języki 10, Czarostwo 10, Pisanie Magicznych Zwojów na 10.
- Tworzenie Magicznych Przedmiotów
- Tworzenie Magicznych Eliksirów
- Bestiariusz Magicznych Bestii (zdane daje bonus +1 do trafienia i obrażeń podczas walki z potworami które zidentyfikowano, pozwala poznać ich słabości)
- Starożytna Historia

Każda umiejętność od myślnika jeśli nie zostanie wykupiona to należy je wpisać na poziomie 0 i nie wymagają nauczyciela aby je rozwijać.


Ostatnio zmieniony przez ZazanWspaniały dnia Wto Maj 03, 2022 7:18 pm, w całości zmieniany 1 raz

Czarny Szermierz likes this post

Powrót do góry Go down
https://czarny-kamien.forumpolish.com
Spectrexxx

Spectrexxx


Liczba postów : 9
Join date : 26/04/2022
Skąd : Komputer Milosza

Mechaniki klas i czemu są wyjątkowe. Empty
PisanieTemat: Re: Mechaniki klas i czemu są wyjątkowe.   Mechaniki klas i czemu są wyjątkowe. EmptyCzw Kwi 28, 2022 4:09 pm

Mistrzu Zazanie, cechy mam 14, 11, 13, 15, 12, 15, i chce byc Paladynem. Jak rozumiem obostrzenia z podrecznika mnie nie dotycza tak?
Powrót do góry Go down
ZazanWspaniały
Admin
Admin
ZazanWspaniały


Liczba postów : 62
Join date : 21/04/2022
Skąd : Otchłań

Mechaniki klas i czemu są wyjątkowe. Empty
PisanieTemat: Re: Mechaniki klas i czemu są wyjątkowe.   Mechaniki klas i czemu są wyjątkowe. EmptyCzw Kwi 28, 2022 9:04 pm

Dotyczą te do wielkości cech. Jest w zasadach Marchii, te za nisko podciągasz do wymaganego minimum. Co do rasy to paladyn powinien być człowiekiem jak nie jest to musi być wychowany w ludzkiej kulturze i wyznawać ludzkiego boga. No i Praworządny Dobry charakter i obostrzenia dotyczące postępowania.
Powrót do góry Go down
https://czarny-kamien.forumpolish.com
Sponsored content





Mechaniki klas i czemu są wyjątkowe. Empty
PisanieTemat: Re: Mechaniki klas i czemu są wyjątkowe.   Mechaniki klas i czemu są wyjątkowe. Empty

Powrót do góry Go down
 
Mechaniki klas i czemu są wyjątkowe.
Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Spłoniona Syrena :: AD&D 2e Czarny Kamień :: Reguły gry w stylu Zachodnich Marchii-
Skocz do: