Cecha na 15 daje +1 do odpowiadającej jej umiejętności (patrz klasy i co czyni je wyjątkowymi),
16 daje +2,
17 daje +3.
18 daje +4.
Siła
Bonusy do trafienia i obrażeń
Wyważanie drzwi
Udźwig
Kondycja
Dodatkowe HP
Rzuty na trucizny i choroby
Wstrzymywanie oddechu
Zmęczenie
Zręczność
Strzelectwo
Umiejętności Złodziejskie
Uniki
Klasa Pancerza
Rzuty na zioniecie (oddech smoka, ognista kula)
Inteligencja
Ilość punktów umiejętności
Maksymalny poziom zaklęć maga
Nauka nowych umiejętności
Dostrzeganie iluzji
Wiedza (pozwala identyfikować przedmioty)
Mądrość
Dodatkowe zaklęcia kapłana
Rzuty obronne na czary
Odporność na magię umysłu
Wiedza
Charyzma
Reputacja
Reakcja NPC
Ceny w sklepach podczas kupna i sprzedaży (za pieniądze kupuje się exp)
Odpędzanie nieumarłych